Persondata oversigt pr. 1.4.2021
Fortegnelse over behandlingsaktiviteter i Svalebæk Idrætsforening,
CVR nr. 33 70 39 10
1. Hvem er foreningens dataansvarlige
(som regel er det bestyrelsen, der har det
juridiske ansvar for behandling af personoplysninger)
(som regel er det bestyrelsen, der har det
juridiske ansvar for behandling af personoplysninger)
Følgende bestyrelsesmedlemmer:
• Hanne Castenschiold, 2216 8770, castenschiold@godmail.dk
• Mette Fisker, 4019 3233, mettemarie52@hotmail.com
• Mona Jensen, 3033 4827, mona_jensen@mail.dk
• Eva Palm, 2857 2127, palm@mbits.dk
• Torben Nielsen, 2714 4181, tjjnielsen@hotmail.com
• Morten Poulsen, 2891 2161, morten.breg.poulsen@gmail.com
• Paw Christiansen, 5178 5852, paw.helmer@gmail.com
2. Hvorfor behandler I personoplysninger?
• Varetagelse af medlemsforhold og lederes forhold, herunder aktiviteter, kommunikation, medlemsmøder, generalforsamlinger
og kontingentopkrævning
• Administration af foreningens eksterne relationer, herunder fx
indberetning til kommunen eller andre aktører
• Indhentelse af børneattest på frivillige
• Udbetaling af løn, godtgørelser og skatteindberetning for foreningens ansatte
og kontingentopkrævning
• Administration af foreningens eksterne relationer, herunder fx
indberetning til kommunen eller andre aktører
• Indhentelse af børneattest på frivillige
• Udbetaling af løn, godtgørelser og skatteindberetning for foreningens ansatte
3. Hvilke personoplysninger behandler I?
Almindelige personoplysninger:
• Navn
• Mailadresse
• Telefon
• Adresse
• Fødselsår
Oplysninger om strafbare forhold (børneattest) og CPR-nummer
• Mailadresse
• Telefon
• Adresse
• Fødselsår
Oplysninger om strafbare forhold (børneattest) og CPR-nummer
4. Hvem behandler I oplysninger om?
Vi behandler oplysninger om følgende kategorier af personer:
• Aktivitetsmedlemmer
• Trænere og instruktører
• Bestyrelsesmedlemmer
• Trænere og instruktører
• Bestyrelsesmedlemmer
5. Hvem videregiver I oplysningerne til?
• Vi videregiver almindelige personoplysninger om medlemmer til
kommunen, da det er en forudsætning for at få tilskud
• Vi videregiver CPR-nummer til politiet, når vi indhenter børneattester
kommunen, da det er en forudsætning for at få tilskud
• Vi videregiver CPR-nummer til politiet, når vi indhenter børneattester
6. Hvornår sletter I personoplysninger, I har modtaget?
• Vi opbevarer almindelige personoplysninger på medlemmer som
udgangspunkt indtil medlemskabets ophør
• Oplysninger om strafbare forhold, sletter vi straks efter, at behandlingsformålet er opfyldt
• CPR-nummer indeholdt i bogføringsmateriale gemmes i 5 år fra
regnskabsårets udløb
• Børneattestoplysninger opbevares, så længe personen fungerer i
sit virke
udgangspunkt indtil medlemskabets ophør
• Oplysninger om strafbare forhold, sletter vi straks efter, at behandlingsformålet er opfyldt
• CPR-nummer indeholdt i bogføringsmateriale gemmes i 5 år fra
regnskabsårets udløb
• Børneattestoplysninger opbevares, så længe personen fungerer i
sit virke
7. Hvordan opbevarer I personoplysninger?
• Vi opbevarer alle personoplysninger på hhv. formandens, kassererens og/eller aktivitetsformændenes private pc-er, hvortil de kun selv har adgang
• Personoplysningerne registreres under den aktivitet, som den
pågældende tilhører
• Personoplysningerne registreres under den aktivitet, som den
pågældende tilhører
8. Hvordan lever I op til lovens krav om datasikkerhed. Hvad gør I hvis der opstår et brud eller jeres data og systemer bliver hacket?
• Vi kontakter Datatilsynet og evt. politiet, hvis alle eller nogle af
personoplysningerne bliver stjålet, hacket eller på anden måde
kompromitteret
9. Hvad kan jeres IT-system, og hvordan beskytter i de persondata, I har i jeres ITsystemer?
• Systemet har ikke en automatisk slettefunktion, så vi gennemgår
jævnligt oplysningerne manuelt
• Vi indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt og kun almindelige personoplysninger
• Vi opbevarer ikke personoplysninger længere end nødvendigt
• Vi anvender ikke oplysningerne til andre formål, end de formål,
som oplysningerne oprindeligt blev indsamlet til